ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA

Workshop | Musicality of the Body - J.Bloodgood, R.Habel
Tο μουσικό σώμα του περφόρμερ
Ένα σεμινάριο υποκριτικής με άξονα το σώμα και τη φωνή

17-20 Ιανουαρίου 2019
Πέμπτη και Παρασκευή : 10.00-13.00 & 14.00-17.00
Σάββατο και Κυριακή: 10.00-15.00

Διάρκεια: 22 ώρες
Γλώσσα: Αγγλικά

Αυστηρός αριθμός συμμετεχόντων μέχρι 20 άτομα
Πληροφορίες/ Εγγραφές : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. / 6983313302 (17.30-21.30)

photos by Mateusz Bral

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές παραστατικών τεχνών και προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία διερεύνησης της χρήσης του σώματος, της φωνής και της φαντασίας ως πηγών δημιουργικότητας.

Πυρήνας του σεμιναρίου, που διεξάγεται με την καθοδήγηση των Rafał Habel και Julianna Bloodgood (performers και εκπαιδευτές των Song of the Goat Theater), είναι η σωματικότητα του ερμηνευτή και η λειτουργία της ομάδας. Πρόκεται για μία σε βάθος έρευνα πάνω στη σχέση σώματος, φωνής, κειμένου και μουσικής, γνωστή ως “Τεχνική Συντονισμού“ (Coordination Technique).


Υιοθετώντας μία σωματική προσέγγιση στην εκμάθηση υποκριτικής, επιδιώκουμε να αποκαλύψουμε ένα ειλικρινές και αυθεντικό σώμα μέσω του οποίου αναδύεται ο εσωτερικός κόσμος του ηθοποιού και αναζωογονείται όλη η δημιουργική διαδικασία. Κάθε πτυχή της έρευνας αποσκοπεί στην ανάπτυξη ικανότητας ακρόασης και ανταπόκρισης στις ορμές που γεννιούνται στο σώμα του ερμηνευτή αλλά και του συνόλου.
Θα εμβαθύνουμε στην σύνδεση φωνής-σώματος και θα διερευνήσουμε πώς δημιουργείται ο ήχος και πώς σωματοποιείται. Στόχος είναι, μέσω της κίνησης και της φωνής, να αφυπνίσουμε ηχητικές δονήσεις που θα συντονιστούν με το μυοσκελετικό σύστημα και θα οδηγήσουν σε μία ενστικτώδη κατανόηση της φωνής και των δυνατοτήτων της σε σχέση με το τραγούδι, το κείμενο και τον φωνητικό αυτοσχεδιασμό.

Αναζητούμε τρόπους ανάπτυξης της σκηνικής παρουσίας του ερμηνευτή, μέσα από τη φωνή και το σώμα που παραμένουν ανοιχτά και ελεύθερα, εκφραστικά και ικανά να επικοινωνούν συναισθηματική αλήθεια και άρα να μας φέρνουν στην πιο αυθεντική, ευάλωτη και δημιουργικά ισχυρή μας κατάσταση.

Αυτό το σεμινάριο ενισχύει τις κλασικές τεχνικές υποκριτικής του θεάτρου και του κινηματογράφου έχοντας ως βασικά συστατικά την αφύπνιση του εσωτερικού και εξωτερικού ρυθμού, την φυσική παρόρμηση, την χωρική αντίληψη και την συγκέντρωση. Κάθε άσκηση θα εμβαθύνει στην σύνδεση του σώματος με τις αντιδράσεις και τα ερεθίσματα και σταδιακά θα συνδέσει όλες τις πτυχές της υποκριτικής τέχνης. Το αποτέλεσμα της δουλειάς είναι δυναμικό, στοχαστικό και εξ ολοκλήρου μουσικό.

Oι συμμετέχοντες χρειάζεται να γνωρίζουν ένα κείμενο της αρεσκείας τους (στην γλώσσα τους) και ένα τραγούδι, κατά προτίμηση παραδοσιακό.


Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες σε όλους τους τομείς των παραστατικών τεχνών
: ηθοποιούς, χορευτές, performers, μουσικούς τους οποίους ενδιαφέρει ο συντονισμός σώματος-φωνής, καθώς και έμπειρους σπουδαστές.

Το εργαστήριο “Η μουσικότητα του σώματος” θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στο φόρουμ δημιουργίας, 11-13/1/2019 “Το αβγό του Μουσικού Χωριού”. Περισσότερα εδώ: https://avgo.music-village.gr/gr/component/k2/item/267-musicality-of-the-body

Περισσότερα για τους εισηγητές:
http://piesnkozla.pl/en  Songs of Lear
http://www.songsoflear.com    Portraits of the Cherry Orchard
https://www.youtube.com/watch?v=mKji1bFlruU     Return to the Voice
http://www.returntothevoice.com       Dead Walk Love
https://www.youtube.com/watch?v=PehBHt_NvJI

 

Julianna Bloodgood
H Julianna Bloodgood, με καταγωγή από τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία το 2009 με τον θίασο Song of the Goat (Teatr Pieśń Kozła) στην Πολωνία και αυτή την περίοδο είναι φιλοξενούμενη καλλιτέχνης του θεάτρου MITU στο Μπρούκλυν της Νέας Υόρκης. Κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου από το Manchester Metropolitan University σε συνεργασία με τον πολωνικό θίασο Song of the Goat, κάτοχος πτυχίου Καλών Τεχνών στην θεατρική performance από το College Conservatory of Music, Department of Drama, University of Cincinnat και απόφοιτος του Pacific Conservatory of the Performing Arts. Η συνεργασία της με τον θίασο Song of the Goat περιλαμβάνει τα εξής έργα: Songs of Lear; Portraits of the Cherry Orchard; Return to the Voice; Umiłowanie:Dead Walk Love; Island and Hamlet: A Commentary.

Η Τζουλιάνα έχει ταξιδέψει αρκετά διερευνώντας τις ανά τον κόσμο διαφορετικές πολιτισμικές προσεγγίσεις για το σώμα, την φωνή και την τελετουργική διάσταση του θεάτρου, και ειδικότερα στην Νοτιοδυτική Ινδία, την Κένυα, την Ταϋλάνδη, την Ισπανία, την Βουλγαρία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τους καταυλισμούς Ινδιάνων της Αριζόνα. Διαθέτει ένα ισχυρό υπόβαθρο στην κίνηση και εμβαθύνει στον χορό εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Επίσης ασχολείται με την γιόγκα έδω και 13 χρόνια ενώ είναι πιστοποιημένη δασκάλα Pilates και έχει ασχοληθεί με διάφορες μορφές παραδοσιακών χορών και πολεμικών τεχνών. Η εκπαίδευσή της στην φωνητική περιλαμβάνει την μελέτη του ήχου ως μορφής έκφρασης και επικοινωνίας και την μελέτη παραγωγής της φωνής τόσο για το κλασικό τραγούδι όσο και για το παραδοσιακό. Μέσω της διδασκαλίας της έχει αναπτύξει τη δική της μοναδική προσέγγιση στην κατανόηση της διασύνδεσης φωνής και σώματος γνωστή και ως Γιόγκα της Φωνής ή η Φωνή του Σώματος. Πρόκειται για μία πρακτική ευαισθητοποίησης του σώματος, αντιμετώπισής του ως την απόλυτη πηγή δημιουργικότητας, αναγνώρισης της προέλευσης του ήχου και ανάπτυξης ενός αυθεντικού και πολυσήμαντου σώματος ικανού να εκφράζει συναισθηματική αλήθεια. Η διδασκαλία της περιλαμβάνει και την ενδυνάμωση του συνόλου, την χορωδία, τον φωνητικό αυτοσχεδιασμό και την μονωδία καθώς και σωματική εξάσκηση.

Η Τζουλιάννα διδάσκει, εκτός των δικών της σεμιναρίων που λαμβάνουν χώρα στις ΗΠΑ, την Πολωνία, την Σκωτία, την Αγγλία, την Ινδία, την Ελλάδα και την Κένυα, και σε διάφορα εργαστήρια που διοργανώνει ο θίασος Song of the Goat ενώ παράλληλα είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού του College Conservatory of Music, Department of Drama and Department of Dance at the University of Cincinnati και καθηγήτρια της δραματικής σχολής Bral στο Λονδίνο.