ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA

ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ 2019

Πότε: 1-10 Ιουλίου 2019
Πού: ΕΛΕΥΣΙΝΑ


Σας καλωσορίζουμε στο 7ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος! Το θερινό σχολείο θα λάβει χώρα 1-10 Ιουλίου στην πόλη της Ελευσίνας. Οι εργασίες του 7ου Αττικού Σχολείου είναι επικεντρωμένες στον μεγάλο τραγικό ποιητή Ευριπίδη.

 

Το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος ολοκληρώνει φέτος τον δεύτερο τριετή κύκλο εργασιών του (2012-2015 και 2015-2018). Στο διάστημα αυτό ανέπτυξε τη δράση του μέσα από συνεργασίες με θεσμούς, ιδρύματα, φορείς, καλλιτέχνες και ομάδες της χώρας και του εξωτερικού συμβάλλοντας καθοριστικά στην δημιουργία του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος που τελεί υπό την αιγίδα και υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ από τον Ιούλιο του 2017.

 Για το 2019 θέμα του 7ου Αττικού Σχολείου Αρχαίου Δράματος είναι η Μήδεια του Ευριπίδη. Η ομάδα μας έχει ξεκινήσει ήδη, με την ίδια φροντίδα και αγωνία, τις προετοιμασίες και τον προγραμματισμό για το 7ο Αττικό Σχολείο, το οποίο θα λάβει χώρα στην πόλη της Ελευσίνας και εντάσσεται από το 2017 στο πλαίσιο των δράσεων Ελευσίνα- Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021.

 Το 7ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος προγραμματίζεται για το διάστημα 1 έως 10 Ιουλίου και απευθύνεται σε άτομα άνω των 18 ετών, επαγγελματίες και μη, με ενδιαφέρον για το Αρχαίο Δράμα και την σύγχρονη απόδοσή του. Το σχολείο θα φιλοξενήσει 50 μαθητές στο εντατικό θερινό πρόγραμμά του, όπου θα διδάξουν καθηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το θερινό πρόγραμμα όπως έχει μέχρι στιγμής διαμορφωθεί θα περιλαμβάνει:

65 ώρες μαθημάτων
4 πειραματικές παραστάσεις
3 κινηματογραφικές προβολές
3 ακροάσεις μουσικών έργων
1 παράσταση- εργαστήριο
2 ομιλίες- διαλέξεις
1 εκθέση σπουδαστικών έργων
1 εκπαιδευτική εκδρομή
1 γεύμα καλωσορίσματος
1 αποχαιρετιστήρια τελετή

KAΘΗΓΗΤΕΣ

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΑΚΥΛΛΑΣ ΚΑΡΑΖΗΣΗΣ - “Εργαστήριο”
Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα στη θεατρική εμπειρία.
Ο ειδικός τρόπος του οφείλει να είναι σεβαστός.

ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ

ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ - Ποιά ἢ τί εἶναι ἡ Μήδεια;
“γυνὴ γὰρ τἄλλα μὲν φόβου πλέα
κακή τ᾽ ἐς ἀλκὴν καὶ σίδηρον εἰσορᾶν·
ὅταν δ᾽ ἐς εὐνὴν ἠδικημένη κυρῇ,
οὐκ ἔστιν ἄλλη φρὴν μιαιφονωτέρα”
"Είναι πλάσµα ζωντανό; Θεά; Πρόσωπο θεατρικού έργου που το παίζει µια ηθοποιός; Σύµβολο; Κείµενο; Το αρχαίο κείµενο; Μία σύγχρονη ανάπλασή του; Πολλά κείµενα; Λέξεις εκφερόµενες σε σκηνή ή λέξεις που τις διαβάζεις σε βιβλίο; Πώς τη µεταφράζουµε µέσα µας; Της εµφυσούµε ζωή ξαναγράφοντας καθένας προσωπικά το κείµενο; Και έχει η Μήδεια µόνο υπερβατική σηµασία; Ή µήπως είναι, τελικά, όπως την προσδιορίζουν οι επιθυµίες της, όλα αυτά µαζί: ένας εξωστρεφώς προσανατολισµένος ήρωας, µία θεοειδής µάγισσα, και µία επί τα ένδον συγκλίνουσα γυναίκα και µητέρα;" Mariane McDonald
Στο εργαστήριο θα ασκηθούμε σε μονολόγους της Μήδειας από το έργο του Ευριπίδη, αλλά και από τις Μήδειες των Ζαν Ανούιγ, Χάινερ Μύλλερ, Φράνκα Ράμε, Κρίστα Βολφ και Μποστ.

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ
CAMILO BENTANCOR - “Μάσκα”
Θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε την μάσκα για να φτιάξουμε τους ρόλους, θα παίξουμε τους ρόλους για να φτιάξουμε το καναβάτσιο και όλα αυτά με σκοπό να αυτοσχεδιάσουμε μία δραματουργία: να παίξουμε commedia.
Το σώμα, η φωνή κι ο χώρος θα είναι τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για να αυτοσχεδιάσουμε τους ρόλους.

ΦΩΝΗΤΙΚΗ
ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ -"Circle-Singing"
Το εργαστήριο αντλεί στοιχεία από τα εργαστήρια του Bobby McFerrin που μύησε την Μαρίνα Σάττι στη μαγεία του circle-singing και με τον οποίο έχει επίσης συνεργαστεί επί σκηνής. Με σημείο αφετηρίας την ανταλλαγή ποικίλων μουσικών ιδιωμάτων, επιρροών και εμπειριών, θα εστιάσει αφενός στην ανάπτυξη της μουσικότητας των συμμετεχόντων (αρμονία, αντίστιξη, ρυθμική ακρίβεια, deep listening κ.ά.) και αφετέρου στην καλλιέργεια της δημιουργικής κοινωνικής συνύπαρξης μέσα σε έναν κύκλο που διαρκώς επαναπροσδιορίζεται από την κουλτούρα και το πολιτιστικό υπόβαθρο των μελών του.

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ / ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ (ελεύθερη η συμμετοχή για τους μαθητές του Αττικού Σχολείου)
MANUEL RONDA - Workshop based on the working-methods of "2Halves"
Όταν αρχίζουμε να χτυπάμε ελαφρά με τα ακροδάχτυλά μας τις βασικές δυναμικές ενός σώματος, αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε το αυθόρμητο ένστικτο της κίνησης, μιας κίνησης που έρχεται φυσικά και εκφράζει ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων και επιθυμιών. Κίνηση που σχεδιάστηκε ως μια αναγκαιότητα, όπως μια θεατρική πράξη, και όχι μια φόρμα. Θα εργαστούμε για να ανακαλύψουμε την πληθώρα στρωμάτων που εμπλέκονται σε καταστάσεις όπου δύο σώματα συνυπάρχουν, όπως το να εξαρτάται το ένα από το άλλο, να το εμπιστεύεται, να το φροντίζει και να το ελέγχει, πώς να μεταδίδει και να λαμβάνει ερεθίσματα από αυτό το άλλο σώμα. Πώς το κορμί μπορεί να προσεγγίσει ένα άλλο κορμί έξω από αυτό. Έλεγχος της βαρύτητας του σώματος, πώς να χρησιμοποιούμε σωστά το βάρος ενός σώματος και να το επεξεργαζόμαστε. Πώς να γίνουμε η σκιά του άλλου. Πώς να είμαστε εκεί. Πώς να είμαστε εκεί και να ζυγίζουμε 100 τόνους. Πώς να ταξιδεύουμε χωρίς να κινούμαστε. Πώς να πολεμάμε χωρίς να πολεμάμε. Αυτό το εργαστήριο σύγχρονου χορού είναι ανοιχτό σε ηθοποιούς, χορευτές και ανθρώπους που ενδιαφέρονται να εντρυφήσουν στην φωνητική, την κίνηση και την συνεργασία.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ - SHAKE OUT THE DUST (Σύγχρονος Χορός)
Ξεκινάμε με shaking, μια παλμική επαναλαμβανόμενη κίνηση στον κάθετο άξονα.
"Ξεσκονίζουμε" το σώμα και το μυαλό από πληροφορίες κι εντάσεις που περιορίζουν ή μπλοκάρουν τη ροή της κίνησης κατευθύνοντας την προσοχή μας στο παρόν.
Μέσα από καθοδηγημένο αυτοσχεδιασμό, ανακαλύπτουμε τις δικές μας ποιότητες, τις εξερευνούμε, τις παρατηρούμε, τις ανατρέπουμε και στη συνέχεια τις χρησιμοποιούμε σε χορογραφημένες κινητικές φράσεις.
Επιτρέπουμε κάθε στιγμή στη δοσμένη οδηγία να μεταμορφώνει τις κινήσεις του σώματός μας παρά να προσαρμόζουμε την οδηγία σε όσα το σώμα μας είναι συνηθισμένο ή έχει μάθει με ευκολία να κάνει.
Προσεγγίζουμε την κίνηση μέσα από την ευφυΐα του σώματος κι όχι ως μια εγκεφαλική διεργασία που συχνά, έχει ως αποτέλεσμα να κλειδώνει την αυθόρμητη σωματική έκφραση.

ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΪΖΗ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ALEXANDER
Σε αυτό το εργαστήρι θα παίξουμε με τις βασικές αρχές της μεθόδου Alexander, εφαρμόζοντάς τες στην πρακτική του ηθοποιού. Θα κατοικήσουμε το ύψος και βάθος μας, θα πέσουμε προς τα πάνω, θα τρέξουμε αργά αλλά σα να 'ναι ζήτημα ζωής και θανάτου, θα ανθίσουμε, θα περπατήσουμε αντίρροπα στην τροχιά της Γης, θα βριστούμε, θα τραγουδίσουμε, και θα κάνουμε μπουρμπουλήθρες, αντλώντας έμπνευση και πρώτες ύλες από τα πρόσωπα και τα κείμενα της Μήδειας.
Η TEXNIKH ALEXANDER βρίσκεται στην καρδιά της εκπαίδευσης του ηθοποιού και κάθε είδους ερμηνευτή και performer. Συμβάλλει στην κατανόηση της μυοσκελετικής μας μηχανικής, ασκεί την κιναισθητική μας νοημοσύνη και προσφέρει ισορροπία και συντονισμό, καλλιεργώντας την ψυχοφυσική ετοιμότητα του ηθοποιού, καθώς και τα επιμέρους τεχνικά του μέσα (φωνή, αναπνοή, φυσική κατάσταση, αντοχή).

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ (ελεύθερη η συμμετοχή για τους μαθητές του Αττικού Σχολείου)
ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΕΓΔΙΤΣΑΣ -“Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί”
Κυκλικοί και αντικριστοί χοροί, ανδρικοί, γυναικείοι και μικτοί. Θρησκευτικοί χοροί, πολεμικοί χοροί, ερωτικοί χοροί, χοροί στα συμπόσια και στους γάμους, χοροί του πένθους. Γιατί ό,τι δεν μπορείς να πεις, μπορείς να το χορέψεις.

ΜΟΥΣΙΚΗ (ελεύθερη η συμμετοχή για τους μαθητές του Αττικού Σχολείου)
ΑΝΤΗΣ ΣΚΟΡΔΗΣ -"Τακεντίμ... Ρυθμοί και πολυρυθμίες"
“Ο ρυθμός είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας. Από τη στιγμή της δημιουργίας, η καρδιά μας χτυπά και είμαστε συντονισμένοι με κάτι ρυθμικό που μας συνοδεύει μέχρι το ‘τέλος’.” Στο εργαστήρι αυτό θα μελετηθεί ο ρυθμός με μια διαφορετική προσέγγιση, αυτή της πολυρυθμίας, δηλαδή της συνύπαρξης δύο ή περισσότερων ρυθμών σε μια χρονική στιγμή. Στα μαθήματα θα διδαχθούμε τρόπους προσέγγισης του ρυθμού, μέσα από τις τεχνικές της Καρνατικής μουσικής (κλασική μουσική της νότιας Ινδίας) και πώς να εκτελούμε και να δημιουργούμε πολυρυθμίες λεκτικά ή αλλιώς με τη μέθοδο Konnakol. Παράλληλα θα μάθουμε πώς μπορούμε να αναπτύσσουμε τις πολυρυθμίες αλλά και πώς να κατανοούμε και να εκτελούμε πολύπλοκες ρυθμικές διατάξεις. Το εργαστήρι, λοιπόν, εισάγει τους συμμετέχοντες σε νέες ρυθμικές προσεγγίσεις, προτείνοντας μεθόδους για τη βελτίωση της αίσθησης του παλμού και ανάπτυξης της ρυθμικής αντίληψης.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ (ελεύθερη η συμμετοχή για τους μαθητές του Αττικού Σχολείου)
ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ "Πώς θα το έλεγε ο Ευριπίδης..."
Εργαστήριο ενδογλωσσικής μετάφρασης.
Σύγχρονα παιχνιδίσματα πάνω στον λόγο λυρικών και τραγικών ποιητών για να λέμε "τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη".

 

ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : http://www.attikosxoleio.gr/gr/application-form

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση παρακαλούμε επικοινωνήστε ηλεκτρονικά στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ή στο Κινητό: 6983313302 (17:30-21:30) Υπεύθυνη Γραμματείας: Μαρίνα Μαντζούκη