ΟΡΕΣΤΕΙΑ / ΠΡΩΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: _ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ
8μηνο εργαστήριο θεατρικής έρευνας και άσκησης πάνω στην «Ορέστεια» του Αισχύλου
Κάθε Κυριακή 11.30 – 15.00
Ημέρα γνωριμίας και αναλυτικής παρουσίασης εργαστηρίου: Κυριακή 8 Νοεμβρίου, 12.00
ΕΝΑΡΞΗ : Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Νοέμβριος 2020 – Ιούνιος 2021
Λόγω περιορισμένων θέσεων, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΤΟ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. έως τις 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.
Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, επικοινωνείτε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6978787847.
Είναι ευρέως αποδεκτό – όσο θεωρητικό κι αν μοιάζει στη Δύση του 21ου αιώνα – ότι η τέχνη μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εύρεση νέων περασμάτων σε δυσεπίλυτα κοινωνικά προβλήματα, στην αναζωογόνηση των διαύλων που επιτυγχάνουν τις πολιτισμικές ανταλλαγές, στην αποκάλυψη παραλείψεων και στρεβλώσεων των πολιτικών δογμάτων, στη διεύρυνση και ανασύσταση των εννοιολογικών ορίων και των κοινωνικών πρακτικών. Μας απομακρύνει, με λίγα λόγια, από το οικείο, το οριοθετημένο και το εξομοιωτικό. Στάδια αυτής της ιδέας, θα μελετήσουμε σε κείμενα του Αριστοτέλη (Ποιητική), του Κάρολου Δαρβίνου (Η έκφραση των συγκινήσεων στον άνθρωπο και τα ζώα), του Πωλ Φεγεράμπεντ (Ενάντια στη μέθοδο), του Βάλτερ Μπένγιαμιν (Δοκίμια για την τέχνη) και του Γιουβάλ Νόα Χαράρι (Homo Deus), και θα τα μετατρέψουμε σε πρακτικές προσέγγισης της θεατρικής διαδικασίας.
Κείμενο εργασίας και εφαρμογής των παραπάνω για τον πρώτο κύκλο του εργαστηρίου θα είναι ο πρόλογος, η πάροδος και το πρώτο επεισόδιο των έργων της «Ορέστειας» του Αισχύλου – το αρχέτυπο του δυτικού πολιτισμού. Μια αλυσίδα εγκλημάτων, που το ένα ακολουθεί το άλλο σαν αποτέλεσμα του πρώτου, προς θυσία, προς εκπλήρωση ή προς υπεράσπιση του οικείου και του οίκου. Σήμερα, που το οικείο και η αναζήτησή του εξακολουθούν να παράγουν φρικτά εγκλήματα κατά της φύσης και της ανθρωπότητας, επιστρέφουμε στη μεγαλειώδη ανοικειότητα των παλαιών κειμένων που κατανόησαν και αγάπησαν περισσότερο από κάθε άλλο κείμενο τον άνθρωπο, και προσπαθούμε να ξαναβρούμε το «ποιητικό ζώο» μέσα μας.
Στο εργαστήριο θα επιχειρήσουμε από κοινού μια επανοικειοποίηση της τέχνης και της θεατρικής διαδικασίας μέσω των κατά ποιόν μερών της τραγωδίας (του μύθου, του ήθους, της διάνοιας, της λέξης, του μέλους και της όψης) που δε θα την αντιμετωπίζει ως αισθητική απόλαυση μέσα από συστήματα τεχνοκρατικών αξιών, κανόνων και πρακτικών, αλλά ως μια κοινωνική και προσωπική δυνατότητα προστασίας και υπεράσπισης της ποίησης και της αριστοτελικής ομορφιάς (που δεν έχει καμία σχέση με τη σύγχρονη ναρκισσιστική και αυτοαναφορική αναζήτηση της υλικής ομορφιάς), των μοναδικών δυνάμεων που μπορούν να μας συγκρατήσουν από την πλήρη αποσύνδεσή μας με το φυσικό και τη μετατροπή μας σε εκτελεστικά όργανα καπιταλιστικής καταστροφής και να μας υπενθυμίσουν ότι τα πράγματα είναι φτιαγμένα από τη φύση τους έτσι που να καταστρέφονται από την έλλειψη ή την υπερβολή.
Οι συμμετέχοντες, περνώντας κυκλικά από όλα τα στάδια της θεατρικής δημιουργίας (δραματουργία, σκηνοθεσία, υποκριτική, σκηνογραφία, ενδυματολογία, σύνθεση) θα έχουν τη δυνατότητα:
– να ανακαλύψουν, να διευρύνουν και να ασκήσουν την εκφραστική δύναμη του σώματός τους , του λόγου τους και την εκφραστική προβολή των συναισθημάτων τους
– να εμπλουτίσουν τους κώδικες επικοινωνίας τους
– να ασκηθούν πάνω στους κώδικες της ετοιμότητας (σώματος και λόγου)
– να αναπτύξουν τις δυνατότητες της ταυτόχρονης αυτοπαρατήρησης σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο και τις κοινωνικές μεταβολές
– να ασκηθούν στη συνθετική ικανότητα της λέξης και της δράσης και την κριτική ικανότητα
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ερασιτέχνες και επαγγελματίες των τεχνών που επιθυμούν να εμπλακούν με τη θεατρική διαδικασία έξω από τα στενά όρια της δυτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, λειτουργώντας περισσότερο σαν μια ερευνητική ομάδα της θέσης και του τρόπου της τέχνης στη σύγχρονη πραγματικότητα.
Τα αποτελέσματα του εργαστηρίου θα παρουσιαστούν με τη μορφή παράστασης στο 9ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος τον Ιούλιο του 2021 στην Ελευσίνα.
(ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ «ΟΡΕΣΤΕΙΑΣ» ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΥΚΛΟΥΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2020 ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2023. ΚΑΘΕ ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΚΑΘΕ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ)
Ημέρα γνωριμίας και αναλυτικής παρουσίασης εργαστηρίου:
Κυριακή 8 Νοεμβρίου, 12.00
Έναρξη εργαστηρίου: Κυριακή 15 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή 11.30 – 15.00
Διάρκεια εργαστηρίου: Νοέμβριος 2020 – Ιούνιος 2021
Υπεύθυνος εργαστηρίου: Μιχάλης Πανάδης και προσκεκλημένοι εισηγητές
ΛΟΓΩ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΤΟ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ΕΩΣ ΤΙΣ 5/11
ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ΣΤΟ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Ή ΣΤΟ 6978787847
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΔΗΣ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2012) και υπότροφος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2009). Από το 1999 έως το 2009 έχει παρακολουθήσει μαθήματα πιάνου στο Ωδείου Βορείου Ελλάδος. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με τους: Βασίλη Μαυρογεωργίου, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Ρούλα Πατεράκη, Μάρθα Φριντζήλα, Ελένη Σκότη, Νίκο Χατζόπουλο, Αιμίλιο Χειλάκη, Μανώλη Δούνια, Μαριτίνα Πάσσαρη, Σοφία Βγενοπούλου κ.ά, σε έργα κλασικής και σύγχρονης δραματουργίας. Έχει μεταφράσει και σκηνοθετήσει τα έργα: «Festen» των T. Vinterberg – D. Eldridge (2016), «Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες» του R. W. Fassbinder (2015), «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» του B. M. Koltes (2013). Στην τηλεόραση έχει συνεργαστεί με τη Μιρέλλα Παπαοικονόμου και τον Λάμπη Ζαρουτιάδη για τη σειρά «Λόγω Τιμής, 20 χρόνια μετά». Από το 2012 έως το 2016 υπήρξε συνεργάτης του Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ως σκηνοθέτης και συνθέτης. Από το 2012 μέχρι σήμερα είναι συνεργάτης του Αττικού Σχολείου Αρχαίου Δράματος και του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος ως σκηνοθέτης και συνθέτης. Το 2019 ήταν υποψήφιος για το βραβείο «Δημήτρης Χορν».
Παραστάσεις εργαστηρίων στο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος:
2020 / «Συμπόσιο, περί έρωτος» μια μικρού μήκους συζήτηση για τον έρωτα βασισμένη στον Πλάτωνα
2019 / «Μήδεια», Μποστ
2018 / «Η παραφωνία», Δημήτρης Σωτάκης
2017 / «Αντιγόνη», Ζαν Ανούιγ
2016 / «Μορφές από τον Ευριπίδη», Χάινερ Μύλλερ
2015 / «Ευμενίδες», Αισχύλος
2014 / «Τραχίνιες», Σοφοκλής